Leta i den här bloggen

torsdag 9 april 2015

Upptäcka vatten

Barnen undersökte begrepp som mycket, mera, varmt, kallt, iskallt, hett, blött, för mycket vatten, skum, bubblor, volym.
Jag måste ha P. Titta skeletter!
Jag måste ha vatten. Iskallt, kolla! Nej, inte på mig! Det var iskallt! Jag vill dricka. Det blev mycket mera. Jag fick mycket.
Jag vill också ha mycket!
Jag hällde ut kallt. Vi ska hälla där. Jag måste hälla där. Akta handen! Jag hällde! Akta handen, jag hällde mycket!
Jag vill ha mer, mycke´.
Jag vill inte ha varmt. Jag gillar varmt. Varmt!

Blubbor, jag blubbor. Kolla massa! Blubbor! Vill inte ha tröjan, mina byxor, mina strumpor. Jag vill ha i den (torkskåpet). Tappa.... Jag kastade i vattenpölen. Mina byxor är också blöta. Jag torka av, nu inte vatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar