Leta i den här bloggen

onsdag 29 april 2015

Återbesök på utställningen

Idag packade vi med kritor och kartong. I går rekognoscerade vi med en mindre grupp men idag gick vi allihop. Värden för utställningen såg lätt skärrad ut när vi uppenbarade oss allihop. Hon introducerade oss med "hur man går på utställning" men barnen fyllde i innan hon hann säga så mycket - "Man får inte springa och inte prata högt och inte springa bort" och nån fyllde i -"Man får inte slåss heller!" vilket fick värden att blekna: "nej men man får aldrig slåss" utbrast hon. Våra barn försvann sedan in i en värld av ljus, ljud och konstiga skapelser. När en bakgrundsfilm visade dans kunde flera inte låta bli att hänga på. Även idag fick de välja sin favoritgrej som de fick tolka med oljepastell på kartong. Barnen gick omkring eller satt och ritade på golvet samtidigt som en skolklass och lite andra vuxna gick omkring. Det var en härlig, intensiv stämning och värden var imponerad av era barn! Men de är ju faktiskt vana vid utställningar!



Min, min, min, min
 

Min!
 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar