Leta i den här bloggen

tisdag 12 maj 2015

Miljövandring på Jamtli

Miljövandring på Jamtli

I går gjorde vi en utflykt, vi gick långt. Det här har vi gjort (som syns på bilden) det var många barn. Det var roligt att leta efter dom där bokstäverna, nä inte dom där mena jag; sakerna till dom. Roligt och lite skojigt. Jag tyckte det var jätteroligt att följa efter.
 
Där är jag. Vi fick följa många gånger och vi hade karta.
 
Jag älskar morotar, dom älskar jag. Inte dom där (de andra). Getterna och hönsen och korna fick äta upp skalen. Äggen skulle bli hårda då måste man mata hönsen med ägg.



Vi sopar mjölet.
http://youtu.be/8W7MSxgfKXM


Han hade ingen tv, han hade inte mat, han hade bara dom här (plastpåsarna). Han sparade, sparade plastpåsarna hela tiden. Plastpåsarna är gjorda av olja. Man diskar dom istället för att slänga dem och köpa nya.
Glassen kunde man ha här (på vintern).


Det där var skitroligt.


Mina öron tyckte det var högt ljud när motorn startade.


Man behövde snurra för att det skulle lysa.
Hennes  mans kläder var fula för att dom var gamla kläder och inte fina.
Man ska inte slänga tyg, man skulle göra lappar.
Jag känner igen x, han har lika byxor idag. Sen gick vi hem till mitt hus, både fröken och barnen. På min gård hemma finns det blommor och gungor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar