Leta i den här bloggen

måndag 9 januari 2017

Glad måndag på er alla!

Första dagen då barnen träffas igen, lekar startar överallt.
Koja i kattrummet, koja i matrummet, bilhopp i matrummet och i vårt nya arbetsrum lockar olika saker som:

Ljusbordet

Bygge med detta material

 Vägning med vågen


"Vi leker mamma, pappa, barn men de är sjuka härinne. Vi undersöker dom som är sjuka så dom kan bli friska."



"Jag bygger bilhoppar, dom har mun och näsor och öron."

En annan koja, den här finns i kattrummet:
"-Jag ska på jobbet nu. Hejdå!
-Vi leker camping. Tror jag.
-Nu har jag ätit på jobbet.
-Han fick fisk på jobbet.
-Jaa, god!
-Jag vill att du ska läsa en bok."

 Här läser vi om barbafamiljen. Vi lånade massor av nya böcker förra veckan, bl a de här:


Vill också passa på att ge ett boktips som passar alla de som lever under knapphetens kalla stjärna:


En bild på våra fina klockor!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar