Leta i den här bloggen

måndag 4 april 2016

Tåglek


Jag vill leka med er! Vad ska jag ställa mig?
Du får vara med men du får inte ta bort träd.
Vad har hänt? Det är träd på rälsen. 
Bäst jag ställer upp dom.
Jag hjälper till, jag hjälper till. Jag är ett jättestarkt lok.
Aj, hjälp jag ser ingenting, jag åker bara på dom här hjulen.
Se en spricka! Två sprickor! Tre sprickor!
Nu rasar spåret!
Oh, opsie daisy!
Nu är det varning!
Nu fälls bron opp.
Jag kan hoppa över bron.
Jag tryckte på den riktiga knappen så därför stannade den.
Jag har slut på ånga och vatten. Nu är mitt lok jättetrött.
Du kan komma och hälsa på mig, jag har massor av sängar.
Jag hämtar min telefon; den är på baksidan. 
(Pratar i telefon) OK, jag kommer på en gång.
Mamma kommer att bli upprörd för hon vill inte att nån hälsar på mig.
Nej, nu kommer han närmre och närmre.
Jag vill också sova med dig.
Göm dig för mamma kommer!
Hrrm, hrrm; det är nåt fel.
Vi kan åka lite upp och ner som Tomas (tåget) gjorde.
Jag behöver en vändplatta.
Jag kan nog hitta nån för jag är så hjälpsam.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar