Leta i den här bloggen

söndag 15 november 2015

Livet är en barnlek


Barnen leker och lär och nu vill jag dela en lek från förra veckan. Tre barn leker i hallen, det är tre tre-fyraåriga pojkar. Vi vuxna var inte helt nöjda med leken eftersom de satt ovanpå möblerna och skjutsades runt av en kompis; de lekte ambulans under utryckning, de var tydligen sjuka vilket märks snart. Barnen gick med på att klättra ner från möblerna och nu fortsätter det:
De flyttar på möblerna.
"Du glömde här!"
Nä, jag ska inte ha den, den är full med kräk (!).
"Nää, MIN stol!"
"Din stol med kräks, måste ha vatten" (tvättar av)
"Våras filt var smutsig, jag ska hämta madrass"
"Jag spöke!"
"Nää"
"Jag ska hämta också, jag ska hämta till H."
"Jag ska ligga sova. Gonatt!"
"Släck lampan, nu är vi trötta."
"Inte ha släcka!!"
"Gonatt alla barn, ska pussa er, smack, smack!"
"Okey, vad hände?"
"Nej, det var inget."
"Det kom regn här."
"Kom H vill du sova med mig?"
"C ska sova här med mig."
"Gonatt alla barn."
"Gonatt grabbar!"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar